donderdag 17 september 2015

Dag 12 Page - Moab

Vanmorgen waren we gewoon weer zo onmenselijk vroeg ons nest uit! Walter was al wakker omdat hij slecht geslapen had en ik was ook al uitgeslapen omdat ik gisteren net iets na 21.00 uur in slaap was gevallen. We zijn deze vakantie begonnen met de serie Mr. Robot, deze hadden we op de laptop meegenomen. Via een HMDI kabel kunnen we die dan gewoon op de tv kijken. Walter is inmiddels bij aflevering 9 door het niet kunnen slapen, ik kom nog niet verder dan aflevering 3 door het wél kunnen slapen ;). Maar goed, zo was het dus weer net na 6-en toen we ons bed uit kwamen. Eigenlijk kwam dit hartstikke goed uit, want we moesten een eind rijden naar Moab en het liefst wilden we daar nog een wandeling doen in Arches National Park. Daarnaast verloren we vandaag een uurtje door de volgende tijdzone waar we in terecht kwamen.

Van Page naar Moab is een uurtje of 5 rijden, zonder tussenstops. Onderweg kun je uiteraard Monument Valley niet overslaan. We hebben daar een paar stops bij viewpoints gemaakt. Wat een bizarre en onwerkelijke omgeving. Maar het stuk vanaf Monument Valley naar Moab is net zo divers en bijzonder. Op een gegeven moment rijd je in Monument Valley een beetje omhoog en als je dan in je achteruitkijkspiegel kijkt zie je de beroemde view vanaf het wegdek. Er stonden al meer toeristen op dit stukje tussen de auto’s door foto’s te maken van dit uitzicht. Snel het wegdek op, klik, er komt een auto aan, weer opzij, weer het wegdek op voor nog een foto, enz. Beetje lastig, haha.

Net voor Monument Valley rijd je de grens met Utah over, de derde staat die we deze vakantie hebben bezocht na Californië en Arizona. Net na drieën kwamen we aan in Arches National Park nabij Moab. Je valt echt van de ene verbazing in de andere. Hoe kunnen dit soort landschappen toch ontstaan, onwerkelijk! Als je de auto’s weg kan denken heb je bijna het idee alsof je op een andere planeet bent. Maar we hadden dus nog tijd genoeg voor de Delicate Arch Trail die we graag wilden doen. Deze trail duurt 2-3 uur, is redelijk zwaar door zo’n 168 meter hoogteverschil en is bijna 5 kilometer lang (heen en terug). Maar wat is dit een prachtig en gevarieerde wandeling. Het harde zwoegen wordt op het einde beloond met het uitzicht op een prachtige Arch. De Delicate Arch dus. De terugweg is een stuk makkelijker lopen (bijna alleen maar dalen). Uiteindelijk hebben we 2 uur en een kwartier over de wandeling gedaan, waarvan we ongeveer een half uur bij de Arch waren.

Daarna was het nog steeds licht en wilden we nog ietsje meer van het park zien. We zijn toen naar The Windows Section gereden. Hier waren nog een viertal bogen te vinden, de north & south window, the turret arch en de double arch. Erg mooi ook weer en ook het Garden of Eden viewpoint hebben we nog even meegepakt. Vervolgens gingen we moe maar voldaan richting ons motel in Moab: Rodeway Inn & Landmark Suites. Weer twee losse queen beds J. Ziet er allemaal prima uit en weer lekker ruim. Zoals je mag verwachten in Amerika. We hadden geen zin in een uitgebreide maaltijd en zijn naar de Wendy’s gegaan die naast ons motel zit. Moesten we ook eens proberen, he.

Afstand gereden: 305 mile (491 km)
Weer: 30 graden en overwegend zonnig.