dinsdag 6 oktober 2015

Dag 28 Oakhurst - San Francisco

Onze allerlaatste vakantie dag. Ergens komt er natuurlijk een keer een eind aan. Gelukkig hebben we deze laatste dag nog om eventjes te genieten en uit te rusten. We zijn vanmorgen namelijk voordat we zijn gaan reizen lekker een paar uur bij het zwembad gaan liggen. De vooruitzichten waren hier goed, met 26 graden en zon, iets beter dan de 23 graden en half bewolkt in San Francisco. Dus zijn we eerst de ochtend en middag in Oakhurst gebleven en rond een uur of half vier zijn we de reis naar San Francisco begonnen. Nog een ritje van 3,5 uur. De weg begon mooi, maar steeds verder kom je in steeds stedelijker gebied en het wordt dan ook steeds drukker, ook al was het op een zaterdagavond. Uiteindelijk moesten we nog een mega lange brug over om San Francisco in te komen, hier betaal je 5 dollar tol voor. De brug lijkt net op het water te drijven.

Eenmaal bij het hotel aangekomen ging het allemaal niet zo snel. Er was net een bus Aziaten voor ons uitgestapt die allemaal apart moesten inchecken. Uiteindelijk hebben we zo'n 20 minuten moeten wachten (valt dus nog mee), maar het was wel heel koud in San Francisco en ook in de lobby dus het wachten was niet prettig. We hadden gewoon zin om gedoucht in ons bedje te liggen en lekker te gaan slapen. Maar niet voordat we de auto terug gebracht hadden naar de inleverplaats op het vliegveld. Het leek ons handiger om de auto 's avonds in te leveren, dan hoeven we morgenochtend niet zo vroeg op te staan (want hij moest om 09.00 uur ingeleverd zijn). Bij de Carl's Jr. hebben we voor de laatste keer een Amerikaanse hamburger op en nadat we de auto weer vol getankt hadden waren we bij de inleverplaats van Alamo. Het was inmiddels bijna 22.00 uur. Dit kostte toch allemaal nog net even wat meer tijd dan we hadden gehoopt. Toen zijn we met een gratis trein van de parkeergarage naar de terminal gegaan waarvandaan een gratis shuttle vertrok naar ons hotel Red Roof Inn en tevens naar Double Tree by Hilton. Er stapte nog een crew van Air Canada bij ons in de shuttle, we verwachtten al dat die iets luxer zouden slapen dan wij en inderdaad, zij stapten bij Double Tree uit.

Aangekomen in onze hotelkamer hebben we nog meer dan een uur alle papieren weggegooid die we niet meer nodig hadden en onze koffers gerestyled. Hopelijk bleven beide koffers onder de 23 kilo, maar dat zullen we morgen pas zeker weten. Geen foto's onderaan deze pagina, we hebben geen foto's genomen vandaag! Morgen het allerlaatste verslag van de terugreis!

Weer: 26 graden en zonnig
Afstand gereden: 217 mile (349 km)
Totale afstand gereden: 5095 mile (8200 km)!