vrijdag 2 oktober 2015

Dag 27 Yosemite

Vandaag is wel de aller sloomste ochtend van de vakantie. Ik denk dat we hierna toe zijn aan vakantie, haha. We hadden vanochtend weer een continental breakfast van het hotel. Inmiddels kennen we de toast met jam, zelfgemaakte wafels, cornflakes en waterige eieren wel en snakken naar een verse witte boterham met Old Amsterdam of Prima Donna ;). Maar goed, we krijgen het maar, dus er zal toch ontbeten moeten worden.

Pas rond half 11 waren we zover om Yosemite in te gaan. In dit park zijn gigantisch veel wandelingen en je zou hier zomaar een week kunnen zitten en dan nog heb je alles niet gedaan. Wij vinden het zo aan het einde van de vakantie wel welletjes en hebben daarom rustig aan gedaan vandaag. Ik had ook nog een klein beetje last van mijn rug, maar dit is nu echt bijna weg, en Walter was gewoon heel moe, dus geen zware wandelingen vandaag. We zijn eerst naar de Valley Overview gereden (waar je vanuit Oakhurst ook al gewoon een uur en een kwartier mee bezig bent) en naar de Tunnel View. Deze viewpoints hadden we gisteren ook al gezien met bewolking, maar nu wilden we ze even goed kunnen zien. Het weer was prima hiervoor, want het was volledig zonnig. Erg mooi dus! Het was vandaag erg druk in het park. Misschien komt het omdat het park vandaag precies 125 jaar bestond (volgens mij bestaat het al wat langer, maar goed), maar ik zie zelf geen reden waarom je dan een park zou gaan bezoeken. Maar het was dus gewoon erg druk. Erg irritant, want je rijdt bijna alleen maar op lange kronkelige wegen waar je elkaar niet in mag halen. Als er dus 1 slakkie voor je zit, zit je daar voor de komende 50 mijl achter, tenzij ze zo aardig voor je zijn om bij een turnout even opzij te gaan.

We zijn even door Yosemite Valley gereden en wilden het Visitor Center bezoeken, maar het stond vol met auto's en we zijn toen al snel doorgereden. Om de upper en lower Yosemite Falls op te zoeken na een lange wandeling heeft in de herfst ook geen zin want dan staan ze bijna of al helemaal droog. We zijn dus vervroegd begonnen aan onze rit naar Glacier Point, een uitzichtpunt vanwaar je de Half Dome erg goed kan zien en vanwaar je een schitterend uitzicht rondom hebt. Ook deze weg moet je eerst weer een half op rijden voordat je Glacier Point bereikt. Maar dit is wel een van de mooiste uitzichten die we hebben gehad. Sla deze niet over in Yosemite park!

Na Glacier Point vonden we het mooi geweest en zijn we de terugtocht in gaan zetten naar Oakhurst. Daar hebben we gegeten bij de South Gate Brewing Company, een restaurant met zijn eigen bierbrouwerij(tje). Nu was het natuurlijk wel verleidelijk om hier een eigen gebrouwen biertje te bestellen, maar de prijzen hiervan waren niet mis (zoals al het alcohol wat we zijn tegengekomen in Amerika), dus we hebben maar een cola'tje besteld. We hebben allebei een bbq hamburger besteld met union rings. Anders aan deze burger was dat iets erop gebakken was in bier, maar ik weet niet precies wat. Af en toe proefde je bier, heel apart, maar gelukkig was het niet overheersend en was het uiteindelijk een heerlijke hamburger. Wat ik in Amerika ook een aantal keer besteld heb zijn sweet potato fries in plaats van french fries. Deze hebben een beetje een zoete smaak (duh), maar ze zijn erg lekker! Zeker eens proberen! Rond 18u waren we terug in het hotel, ik denk zo'n beetje de vroegste keer ooit. We hebben weer uitgebreid gebruik gemaakt van de hot tub, die we weer voor ons alleen ter beschikking hadden. Morgen is het de allerlaatste vakantiedag, we gaan dan nog even lekker relaxen bij het zwembad voordat we onze reis terug naar het beginpunt San Francisco in gaan zetten.

Weer: 26 graden en zonnig
Afstand gereden:

Yosemite Valley

Yosemite - Tunnel View

Squirrels, ik blijf ze leuk vinden